Treceți la conținutul principal

Translate

Preturile de consum pentru produsele alimentare

 Conform ultimului Buletin Statistic, indicele preturilor de consum pentru produse alimentare este principalul factor de crestere a ratei inflatiei, ponderea principala fiind reprezentata de produsele vegetale.



• în luna ianuarie 2011, comparativ cu luna ianuarie 2010, preţurile produselor agricole au crescut cu 29,1%.
Această creştere s-a datorat în principal produselor vegetale ale căror preţuri au avut o contribuţie de 27,9 puncte procentuale la evoluţia pe ansamblu a preţurilor produselor agricole. Produsele de origine animală au participat la această evoluţie a preţurilor cu 1,2 puncte procentuale.

Ianuarie 2010 – decembrie 2010

Preţurile produselor din grupa de mărfuri alimentare au crescut cu 1,1%. Creşteri de preţuri s-au înregistrat la legume şi conserve de legume (+5,6%), fructe şi conserve din fructe (+2,2%), ulei, slănină, grăsimi (+1,3%), zahăr, produse zaharoase şi miere de albine (+1,0%), lapte şi produse lactate (+0,7%), produse de morărit şi panificaţie, peşte şi conserve din peşte, cacao şi cafea (+0,6%), alte produse alimentare, băuturi alcoolice (+0,3%). Au scăzut preţurile la ouă (-1,3%).

Ianuarie 2011 – ianuarie 2010

În cadrul grupei de mărfuri alimentare, creşteri importante de preţuri au înregistrat următoarele mărfuri: legume şi conserve de legume (+27,6%), ulei, slănină, grăsimi (+19,6%), fructe şi conserve din fructe (+13,8%), zahăr, produse zaharoase şi miere de albine (+5,9%), produse de morărit şi panificaţie (+5,8%), cacao şi cafea (+4,2%), băuturi alcoolice (+3,9%), lapte şi produse lactate, alte produse alimentare (+3,5%), carne, preparate şi conserve din carne (+2,8%), peşte şi conserve din peşte (+2,5%). Scăderi ale preţurilor au fost la ouă (-7,6%).

Pe grupe principale de produse, evolutia anuala in aceeasi perioada a fost:

Preţurile produselor vegetale au crescut cu 48,5%. Această evoluţie a preţurilor înregistrată pe total produse vegetale în luna ianuarie 2011, faţă de aceiaşi lună a anului precedent, a fost determinată în principal, de creşterea preţurilor la grâu cu 91,3%, floarea soarelui cu 70,2%, cartofi cu 64,5%, orz şi orzoaică cu 47,7%, porumb boabe cu 40,9%, ceapă uscată cu 18,3%, mere de masă cu 12,2%, soia cu 9,6%, morcovi cu 7,8%.
Scăderi ale preţurilor au fost la varză de toamnă (-1,6%).
Preţurile produselor animale au crescut cu 2,9%. Evoluţia acestor preţuri s-a datorat în principal creşterii preţurilor la carne de ovine – în greutate vie cu 47,0%, miere de albine cu 16,2%, carne de pasăre – în greutate vie cu 12,5%, carne de bovine – în greutate vie cu 7,8%, lapte de vacă cu 5,9%, carne de porcine – în greutate vie cu 4,0%.

Scăderi ale preţurilor au fost la ouă de găină (-11,9%).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Biggest business websites in the world - top 100

Cele mai mari siteuri de afaceri din lume - top 100 sursa: alexa.com 1 PayPal paypal.com Online payment service for individuals and merchants. Allows users to send money and bills to a ... 2 Alibaba.com alibaba.com Launched in 1999, Alibaba.com is the leading global e-commerce platform for small businesses ar ... 3 Yahoo! Finance finance.yahoo.com Personal finance, investing tips and news. 4 ESPN espn.go.com Sports news network. Includes broadcast schedule, game scores and results, and articles on coll ...  5 Bank of America bankofamerica.com Nationwide bank. Includes product and service information, online banking and bank location fin ...   6 Chase Bank https://www.chase.com/ The largest banking company in the United States. 7 Skype skype.com Peer to peer internet voice service. Mac, Windows and Linux versions available. Users may call ... 8 Wells Fargo wellsfargo.com Connects

Top 300 Capital - Romania 2011

Nota: pana in acest an, topurile principale din Capital si Forbes au coincis. In 2011 diferentele de metoda de evaluare dintre cele doua sisteme au dus la rezultate complet diferite. Iata topul intocmit de Capital:

Taximetria: ce, cine, cand, cum, unde?

Elevii si studentii sunt cei mai fideli clienti ai companiilor de taximetrie, se arata intr-un studiu realizat de Daedalus Consulting. Astfel, peste 65% dintre tineri si 43% dintre romani obisnuiesc sa circule cu taxiul. 62,5% dintre persoanele cu varsta intre 18 si 24 ani si 57% dintre persoanele care au intre 25 si 34 de ani calatoresc cu taxiul. La fel de „dependenti“ de serviciile oferite de companiile de taximetrie sunt patronii, managerii sau angajatii cu studii superioare. Peste 51% dintre acestia calatoresc cu taxiul. Tot patronii sunt cei care apeleaza cel mai des la serviciile de taximetrie, cu o medie de 4,62 ori fata de o medie de 3,96 ori in patru saptamani. In medie, un utilizator de servicii de taxi circula cu taxiul o data pe saptamana. Peste o treime depasesc aceasta frecventa. Conform studiului, frecventa cu care romanii apeleaza la serviciile companiilor de taximetrie este direct proportionala cu veniturile lor. Spre exemplu, persoanele cu venituri mai mici de 75 de

Topul averilor in 2011 (Romania)

Versiunea de clasament intocmit de Forbes Romania. Pentru versiunea Capital, vezi articolul precedent. 1. Dinu Patriciu: 2,1-2,2 miliarde de euro 2. Frank Timiş: 1,2-1,3 miliarde de euro 3. Ioan Niculae: 0,9-1 miliard de euro 4. Dan-Grigorescu Adamescu: 900-950 de milioane de euro 5. Ion Ţiriac: 700-750 de milioane de euro

Un nou aeroport lângă București, la Alexeni, în Ialomița

Aeroportul Alexeni-Mircea Tudor: O privire asupra unui proiect de infrastructură în România Aeroportul va fi independent energetic Aeroportul Alexeni-Mircea Tudor este un proiect ambițios care vizează construirea unui aeroport în localitatea Alexeni, județul Ialomița. Acesta ar urma să servească atât traficul de pasageri, cât și cel de marfă. Principalele aspecte ale proiectului:Localizare: Aeroportul se va afla în apropierea localității Alexeni, într-o zonă care are potențial pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare. Numele: Va fi denumit Aeroportul Alexeni-Mircea Tudor, în onoarea unui fost pilot și antreprenor român. Capacitate: Se estimează că aeroportul va avea o capacitate de trafic semnificativă, deservind atât curse interne, cât și internaționale. Beneficii economice: Proiectul ar putea stimula dezvoltarea economică a regiunii, atrăgând investiții și creând locuri de muncă. Infrastructură: Va include piste de decolare și aterizare, terminale pentru pasageri și facilități