Site-ul Datareportal, care realizează unele dintre cele mai importante cercetări (ale cărei rezultate sunt gratuite) la nivel mondial, a publicat ediția din 2023 a raportului anual. Printre principalele concluzii:
- numărul utilizatorilor de internet încă este în creștere, dar ritmul de creștere s-a diminuat semnificativ. Între cauze este și conectarea foarte aproape de sută la sută în unele țări, precum Irlanda și Norvegia. România nu este între țările fruntașe, dar este peste media mondială.
- după numărul utilizatorilor, regiunea care domină piața mondială este Extremul Orient, cu țări extrem de bine conectate precum Japonia, China, Coreea de Sud. 1 din 4 utilizatori de internet este din Asia de Est. În schimb, Europa de Est are o pondere de doar 2,4%.
- timpul petrecut online este în ușoară scădere față de anii trecuți. După pandemie, consumul zilnic de internet a scăzut cu circa 10 minute, la nivelul anterior pandemiei. Media mondială este, totuși, de aproape 6 ore și jumătate. România este peste media mondială, cu puțin peste 7 ore pe zi petrecute online.
- în ceea ce privește comerțul online, el depășește 3,5 trilioane de dolari anual.
Principalele categorii de produse vândute prin magazinele online sunt, în ordine:
- îmbrăcăminte și încălțăminte, 871 de miliarde de dolari
- electronice și IT, 765 miliarde de dolari
- jucării, hobby și produse Do-it-yourself, 601 miliarde de dolari
- mobilier, 388 de miliarde de dolari
- îngrijire personală și curățenie, 368 de miliarde de dolari
- alimente, 244 de miliarde de dolari
- băuturi, 208 miliarde de dolari
- media (carte, muzică, film) pe suport fizic, 144 de miliarde de dolari
Comentarii
Trimiteți un comentariu